2 konkrétní příklady a návody, jak zvýšit míru prokliků o 20 % nebo 80 % pomocí automatizací.

Email marketing

2 konkrétní příklady a návody, jak zvýšit míru prokliků o 20 % nebo 80 % pomocí automatizací.

Po odeslání každé e-mailové kampaně máte k dispozici mnoho čísel a statistik. Některá jsou však "důležitější" než ta jiná. Co tedy sledovat především?

  • Jan Spáčil
  • Autor

  • Jan Spáčil

Zaměřte se na sledování prokliků

Každá e-mailová kampaň má jiný cíl a jiný účel. Některé informují, jiné prodávají. Jedním z nejdůležitějších kritérií, podle kterého můžete hodnotit výsledky vaší e-mailové kampaně je množství prokliků, tedy počet příjemců, kteří klikli na odkazy ve vašem e-mailu. Tomuto číslu se říká CTR (z anglického „Click Through Rate“) a znamená míru prokliků. Čím je toto číslo vyšší, tím více příjemců udělalo další krok směrem k nákupu, objednávce, registraci nebo jiné konverzi, kterou očekáváte.

Jak můžete CTR zvýšit pomocí e-mailových automatizací?

Jistě existuje mnoho dalších doporučení a tipů, které můžete udělat, aby příjemci vašich e-mailů klikli na odkazy v e-mailu. V tuto chvíli se však zaměříme na to, jak využít pro zvýšení CTR automatizace dostupné v jednoduchých e-mailových kampaních.

1. Pošlete e-mail znova všem, kteří e-mail neotevřeli. Můžete zvýšit míru prokliků i o 20 %.

  • Časová náročnost tohoto kroku: 2 až 5 minut.

Toto je velmi jednoduchý způsob, kterým oslovíte více lidí v tzv. "druhé vlně". Při opakovaném odeslání stejného e-mailu příjemcům, kteří první e-mail neotevřeli, získáte další příjemce, kteří e-mail otevřou a následně mohou kliknout na odkazy. Pojďme si vše ukázat na konkrétním příkladu.

Konkrétní příklad našeho zákazníka:

První e-mail

Odesláno: 1 478,
Doručeno: 1 465 (99,1 %)
Otevřeno: 351 (24 %)
Prokliknuto: 75 (CTR 5,1 %)

Druhý navazující e-mail, s podmínkou odeslání za 3 dny všem, kteří první e-mail neotevřeli

Odesláno: 1 114
Doručeno: 1 111 (99,7 %)
Otevřeno: 109 (9,8 %)
Prokliknuto: 16 (CTR 1,4 %)

Celkové CTR se zvýšilo z původních 5,1 % na 6,2 % (75 + 16 = 91; 91 / 1 465 = 6,2 %).

"Opakovaným odesláním e-mailu všem, kteří první e-mail neotevřeli jsme zvýšili míru prokliků téměř o 22 %."

 

Jak na to? 

1. E-mail uložte jako novou šablonu.

Jakmile e-mail, který chcete odeslat (typ: jednoduchá e-mailová kampaň) máte kompletně dokončený a otestovaný, uložte si tento e-mail jako novou šablonu.

uložit novou šablonu e-mailu


2. V části Transakční e-maily vytvořte nový transakční e-mail.

Transakční e-mail vhodně pojmenujte a na straně E-mail editor použijte pro vytvoření e-mailu právě uloženou šablonu. E-mail po otevření obsahuje vše, jako původní kampaň, tedy všechny texty, obrázky i odkazy.

transakční e-mail

E-mail uložte, otestujte a na stránce Aktivace transakční e-mail aktivujte. Po aktivaci máte tento transakční e-mail připraven k odeslání a k použití v automatizaci jednoduché e-mailové kampaně, kterou chcete odeslat.

3. Přidejte novou podmínku automatizace.

Vraťte se do původního e-mailu a na stránce Automatizace přidejte novou automatizaci. Automatizaci pojmenujte a v části "Pokud příjemce e-mailu" zvolte "neotevřel e-mail", PAK ZA nastavte například 3 dny, zvolte Odeslat e-mail a podle názvu vložte právě uložený a aktivovaný transakční e-mail.

Nová podmínka automatizace

4. Odešlete e-mail s nastavenou automatizací a napojeným transakčním e-mailem.

Automatizaci uložte a pokračujte dál na stranu Odeslání a e-mail odešlete.

5. Sledujte výsledky.

Tři dny po odeslání tohoto e-mailu Quanda odešle napojený transakční e-mail všem příjemcům, kteří první e-mail neotevřeli.

 

2. Pošlete navázný e-mail všem příjemcům, kteří neklikli na odkaz, který chcete. Můžete zvýšit míru prokliků i o 80 %.

  • Časová náročnost tohoto kroku: příprava nového e-mailu + 2 až 5 minut.

Tento, opět jednoduchý krok, vám přinese další prokliky. Je trochu časově náročnější, než postup v bodě jedna, ale vyplatí se.

Konkrétní příklad našeho zákazníka:

První e-mail

Odesláno: 2 551
Doručeno: 2 491 (97,6 %)
Otevřeno: 1 196 (48 %)
Prokliknuto: 390 (CTR 15,7 %)

Druhý navazující e-mail, s podmínkou odeslání za 3 dny všem, kteří první e-mail neotevřeli.

Odesláno: 2 108
Doručeno: 2 100 (99,6 %)
Otevřeno: 901 (42,9 %)
Prokliknuto: 324 (CTR 15,4 %)

Celkové CTR se zvýšilo z původních 15,7 % na 28,7 % (390 + 324 = 714; 714 / 2 491 = 28,7 %).

Opakovaným odesláním e-mailu všem, kteří neklikli na odkaz v prvním e-mailu jsme zvýšili míru prokliků téměř o 83 %.

 

Jak na to? 

1. Vytvořte nový transakční e-mail.

V části Transakční e-maily vytvořte nový transakční e-mail, který budete posílat jako připomínku všem, kteří neklikli na odkaz, který chcete. Mějte na paměti, že se jedná o všechny příjemce, kteří a) původní e-mail neotevřeli a nečetli, b) o příjemce, kteří původní e-mail četli, ale na odkaz, který chcete neklikli. Připomínací e-mail by měl počítat s oběma skupinami. Nezapomeňte i do tohoto e-mailu vložit odkaz, na který mají příjemci kliknout. Tento e-mail udělejte jednoduchý, přehledný, stručný s výrazným odkazem.

Vytvořit nový transakční e-mail

2. Přidejte novou podmínku automatizace.

V původním e-mailu, který chcete odeslat, otevřete pomocí levého menu Automatizace. Tady přidejte novou automatizaci. Automatizaci pojmenujte a v části "Pokud příjemce e-mailu" zvolte "neklikl na konkrétní odkaz", PAK ZA nastavte například 2 dny, zvolte Odeslat e-mail a podle názvu vložte právě uložený a aktivovaný transakční e-mail s připomínkou.

podmínka automatizace

UPOZORNĚNÍ
V obou případech se čas "prodlevy" počítá od času odeslání prvního e-mailu (jednoduché e-mailové kampaně s nastavenou automatizací). Pokud tedy nastavíte 3 dny, transakční e-mail se odešle za 3 dny po odeslání prvního e-mailu.

Pokud byste pro jiné použití nastavili podmínky „otevřel" nebo "klikl na konkrétní odkaz" pak výpočet času běží jinak. Běží od okamžiku, kdy událost "otevřel" nebo "klikl" nastane. 1 den po prokliku nebo otevření pak znamená 1 den po tom, co příjemce otevře nebo klikne, nikoli 1 den od odeslání e-mailu.

3. Odešlete e-mail s nastavenou automatizací a napojeným transakčním e-mailem.

Automatizaci uložte a pokračujte dál na stranu Odeslání a e-mail odešlete.

4. Sledujte výsledky.

2 dny po odeslání tohoto e-mailu Quanda odešle napojený transakční e-mail všem příjemcům, kteří v prvním e-mailu neklikli na odkaz, který chcete.

 

Pokud se chcete dozvědět o všech dalších automatizacích v Quandě, kterých je v tuto chvíli 68, ozvěte se nám. Rádi vám představíme i další automatizace a jejich praktické použití.

 

Pokud se vám článek líbil, nechte nám komentář. Milujeme komentáře!

Držím vám palce!

Jan Spáčil

 

MOHLO BY VÁS TAKY ZAJÍMAT:

8 chyb, které ohrožují míru prokliku vašeho newsletteru

nebo

Jak napsat předmět emailu. Detailní průvodce, který nebudete chtít, aby četla vaše konkurence.

 

"Vyzkoušejte Quandu na 14 dnů zdarma až s 200 kontakty."

Vyzkoušet zdarma