Co je to titulek nebo−li takzvaný „preheader“?
Titulek je krátký text (z obsahu emailu), který můžete vidět hned pod předmětem emailu, v seznamu e-mailů ve vaší emailové schránce (hlavně na mobilních telefonech, novějších verzích Outlooku, Gmailu apod.). Můžete si ho představit jako druhý předmět e-mailu. Můžete proto použít stejné strategie jako v případě předmětu e-mailu.
Titulek slouží k tomu, aby napověděl, o čem email je, a vybídl příjemce k jeho otevření. Přidejte užitečné informace nebo konkrétní informace o obsahu emailu. Titulek je velmi vhodné místo k experimentování s humorem, symboly nebo jinými taktikami, které nejsou příliš vhodné pro samotný předmět emailu.
Vyzkoušejte si napsat vlastní titulek
Proč je důležité titulek používat
Spolu s adresou (jménem) odesílatele a předmětem emailu je titulek to první, co příjemce vašeho emailu uvidí a na základě čeho se rozhodne, zda email otevře. Pomocí vhodné kombinace předmětu a titulku můžete zvýšit celkovou otevíratelnost vašich emailových kampaní a dosáhnout toho, aby si více příjemců přečetlo váš email.
Jak na to
- Titulek by měl být krátký a stručný, a to z důvodu správného zobrazení v různých emailových klientech. Z tohoto důvodu je v systému Quanda nastavený limit maximálního počtu znaků na 50.
- Sumarizujte krátce obsah celého e-mailu, stručně specifikujte o čem je vaše sdělení. Pokud píšete v předmětu, že probíhá jarní výprodej, v titulku můžete specifikovat, na jaké produkty se nabídka vztahuje.
- Titulkem můžete vhodně doplnit nebo rozšířit předmět emailu. To, co v předmětu začnete, můžete dokončit v titulku, protože jsou většinou zobrazovány buď přímo vedle sebe, anebo pod sebou.
- Zahrňte do titulku výzvu k akci nebo sekundární výzvu k akci. Pokud email obsahuje výzvu k akci níže v textu emailu, můžete již první výzvu k akci umístit do titulku emailu. Například fráze jako "přečtěte si více", "klikněte zde", nebo "zjistěte více".
- Do titulku můžete vložit i vtipný nebo zábavný text, záleží na obsahu sdělení, které odesíláte.
- Dejte si pozor na opakování. Může být lákavé použít pro titulek znovu předmět e-mailu nebo hlavní titulek z emailu, ale buďte více kreativní. Využijte tohoto prostoru k tomu, abyste povzbudili příjemce vašich emailů tento email otevřít. Nezapomeňte na A/B testování a vylaďte svůj titulek.
- V titulku použijte personalizaci. Pokud se vám personalizace osvědčila v jiných částech e-mailu, vyzkoušejte ji také v titulku.
- V titulku můžete zmínit zajímavý odkaz nebo článek, který se nachází níže v textu emailu, a povzbudit tak jeho příjemce, aby tento odkaz nebo článek v textu emailu níže našli.
- Stejně jako na jiných místech emailu by titulek neměl být formulován tak, aby nutil příjemce k otevření emailu nějakými triky. Odesílací jméno a adresa, předmět a titulek emailu by měly fungovat společně tak, aby příjemce vždy věděl, co může očekávat, když otevře váš email.
Karolína Horáková
Quanda