Jako „snadná“ cesta se jeví jednoduše takovou DTB koupit. Prodejci firem, které databáze prodávají, vám ve snaze takovou databázi prodat naslibují mnoho věcí. Mimo jiné vás ujistí, že můžete na tyto adresy odesílat své e-maily a že svou databázi pravidelně aktualizují.
Více než 40 % e-mailových adres v koupených databázích je zastaralých nebo nefunkčních a odeslání hromadných e-mailů na tyto databáze přináší nadměrné odhlašování, označování e-mailů jako SPAM a stížnosti na Úřad pro ochranu osobních údajů.
To potvrzují i naše více než 3leté zkušenosti:
- Drtivá většina prodávaných databází neobsahuje klíčovou věc, a to je souhlas jednotlivých kontaktů s tím, že budou dostávat e-maily právě od vás.
- I když některé firmy prodávají databáze, které mají „papírově“ všechno v pořádku, problém je v tom, že na 99,9 % si lidé nejsou vědomi, že poskytují společnosti, u které se registrují, souhlas s prodejem takové databáze a souhlas se zasíláním obchodních sdělení jakékoli další firmě.
- E-maily, které pak na tyto adresy pošlete, vytvoří mnoho negativního. Od označování vašich e-mailů jako SPAM přes velké zhoršení vaší reputace až po stížnosti na Úřad pro ochranu osobních údajů, který takové stížnosti řeší.
- A navíc více než 40 % e-mailových kontaktů v kupovaných databázích jsou zastaralé a nefunkční adresy. Běžně tak doručitelnost klesá pod 70 %, což opět velmi negativně ovlivní doručení vašich následujících e-mailů díky tomu, že se zhorší vaše reputace.
Dalším důležitým faktorem je vaše dlouhodobá pověst a PR, které na trhu budujete. Pokud budete své potenciální zákazníky pravidelně „bombardovat“ nevyžádanou poštou, kterou nechtějí, je velmi naivní si myslet, že se tato aktivita z dlouhodobého hlediska vyplatí.
Pokud si nevíte rady, jak vlastní databázi vybudovat, napište nám, rádi vám s tím pomůžeme. Podívejte se také, jaké nástroje pro e-mail marketing najdete přímo v systému Quanda.