Touha vědět víc
Touha vědět víc, pochopit život a lidi kolem nás, je tak stará, jako lidstvo samotné. Zajímá nás každá novinka a naše touha vědět je často bez hranic.
Zejména v posledních letech se staly informace jednou z nejcennějších a nejžádanějších komodit. Vědět, jak uvažují naši zákazníci, podle čeho se rozhodují, kdo a jakým způsobem jejich rozhodování ovlivňuje, může znamenat pro váš business doslova mapu k pokladu.
Čím lépe porozumíte svému trhu a svým zákazníkům, tím efektivněji budete s těmito zákazníky komunikovat, tím přesněji zaměříte vaši nabídku.
Lidé se mě často ptají, co se změnilo v marketingu za poslední dobu. Proč to, co fungovalo ještě před pár lety, je dnes beznadějnou aktivitou. Odpovídám, že se toho zase tak moc nezměnilo, pokud se na to podíváme jako na celek. Lidé jsou ve své podstatě stále stejní, produkty jsou spíše lepší a dokonalejší. To, co se radikálně změnilo, je prostředí ve kterém žijeme – přišel internet, mobilní technologie, tablety, sociální sítě a mnoho dalšího. Změnil se způsob přijímání informací, změnil se způsob rozhodování a v mnohých oblastech zcela způsob nákupu. To vše nás ovlivňuje, ať už stojíme na straně kupujících nebo prodávajících.
Poznat trh a své zákazníky je klíčem k úspěchu
Snažit se o efektivní marketing bez důkladných znalostí vašich zákazníků a vašeho trhu je jako snažit se bruslit v létě na zimním stadionu, kde chybí led. Jde to, ale člověk se strašně nadře. Pokud lépe pochopíte, jak uvažují vaši zákazníci ve chvíli, kdy chtějí koupit váš produkt, jste blízko velkému úspěchu. Porozumět přesně motivacím nebo námitkám vás nasměruje k řešení. Ke zdokonalení vašeho produktu, lepší formulaci vaší nabídky, přesnější konfiguraci vašeho produktu nebo ke správné ceně. Toto vše pak způsobí, že si vaši zákazníci řeknou „Ano, toto je přesně pro mě!“
Vše se dozvíte tak, že uděláte průzkum
V dnešní době máte k dispozici několik způsobů, jak průzkumy realizovat. Můžete vytisknout dotazníky a vyrazit do ulic. Je to zábava, doporučuji osobně vyzkoušet. Sám jsem udělal tímto způsobem stovky anket a hodně jsem se tím naučil.
Další způsob je využít služeb call center a realizovat průzkum telefonicky. I to má své kouzlo, zejména v rychlosti. Dejte ale pozor, abyste vybrali takové call centrum, které váš průzkum udělá poctivě a rychle.
Další možností, jak realizovat průzkum, jsou online dotazníky. Online dotazníky jsou dotazníky, které respondenti (ti, kteří dotazník vyplňují) vyplňují na internetu. Pozvánku do takového průzkumu můžete jednoduše odeslat e-mailem. Pokročilé systémy k tvorbě online dotazníků vám toto umožní jako součást jednoho systému. Skutečně dobré systémy dnes poskytují mnoho pokročilých funkcí zejména v oblasti analýzy dat. Online dotazníky patří jednoznačně mezi nejlevnější formu realizace průzkumu. Pravdou ale také je, že ne na všechny typy průzkumu je tato online forma vhodná. Pokud se pro ni ale rozhodnete, budete překvapeni, jak rychle se dozvíte informace od svých zákazníků, které vám pomohou udržet je u vás déle, opakovaně jim prodávat a nedovolit jim „utéct“ k vaší konkurenci.